02 Com ho fem?


El projecte educatiu de l'Escola Infantil Olivera es pot resumir en la següent frase:

 

”L’infant ve al món amb un projecte i necessita ajuda per realitzar-lo”

Lluís Folch i Camarassa
President d’honor de la Societat
Catalana de Pedagogia



Per tant, és un projecte que afavoreix les habilitats de cada nen / aa partir del desenvolupament harmònic de les capacitats sensorials, motrius i intel · lectuals, integrant les metodologies més tradicionals amb els últims coneixements i les aportacions més innovadores sobre el desenvolupament infantil.

Estan representades les corrent pedagògiques més importants de l'últim segle des de Maria Montessori, als especialistes més destacats en el món de l'educació com, Piaget, Vigostky, Spitz, Doman, Bruner, Regio Emilia ... sense oblidar en cap cas les noves tendències de la neuropsicologia com és el nou sistema pedagògic dels Aprenentatges Primerencs.

L'aprenentatge a partir del joc, l'experimentació, l'exploració i la manipulació, sense oblidar-nos de les emocions, els sentiments i els afectes com a eines d'integració i interiorització de coneixements.

A més de les tasques d'atenció individualitzada que tots els nens / es nenes requereixen i necessiten, es realitzaran diferents activitats:

  • El circuit psicomotriu

         

  • Els baguls sensorials

 

  • El taller d'exploració

         

  • Llenguatge musical

 

  • L'hort

 

  • El racó dels jocs

          

  • Idiomes: Anglès i francès

 

  • Aprenentatges primerencs

 

  • Excursions i convivències

         

       

  • Projecte anual

       


  • Programacions educatives visades pel Departament d'Educació

         


  • Intel · ligència emocional i valors.

 

  • Festes d'aniversai i protagonista de la setmana

 

         

     
Aquest conjunt d'activitats es combinaran amb els aprenentatges es coneguts de les àrees de llenguatge i matemàtica.